Skip to main content
Domů » Internetové Fórum

Internetové fórum

  • Dobrý den, 
    prosím o sdělení, jestli je už možný odběr kompostu z kompostárny Svitavy. 
    Jaká je otvírací doba?
    Předem děkuji za odpověď.
    Jana Brabcová

    Vážená paní Brabcová,

    z personálních důvodů nemá v současné době kompostárna pro odběr kompostu otevřeno dle určené otevírací doby.
    Po individuální domluvě je ale možné si kompost odebrat. Prosím kontaktujete pana Horkého: horky [at] svitavy.cz (horky[at]svitavy[dot]cz), 603 445 486.
    Děkujeme za pochopení.


    S přáním pěkného dne
    Kateřina Kotasová, tisková mluvčí města

  • Dobrý den, chtěla bych se jen zeptat. Když na náměstí pracuji a bohužel už není možno zaparkovat někde kde se neplatí nebylo by možné kdyby se pro zaměstnance co pracují v obchodech na náměstí udělala výjimka skrz placeni. Myslim to tak že by dojeli autem a dali si za čelní sklo potvrzené parkování od zaměstnavatele, aby policie věděla, že ten dotyčný tu pracuje. Tak se jen ptám zda-li tohle není možné. Předem děkuji za odpověď. Nikola

    Vážená paní Nikolo,

    děkujeme za Váš dotaz ohledně zvýhodnění možnosti parkování pro zaměstnance pracující na náměstí. 
    Přes den je parkování na náměstí primárně určeno pro krátkodobé parkování, aby bylo zajištěno pohodlí především pro zákazníky obchodů a služeb v této lokalitě. Z tohoto důvodu bohužel není možné udělit výjimku pro placení parkovného na základě potvrzení od zaměstnavatele.
    Chápeme, že situace může být pro zaměstnance pracující na náměstí komplikovaná, ale věříme, že důvody tohoto nastavení regulace parkování pochopíte.
    Pokud byste nechtěla hledat volná místa k parkování v neplacených lokalitách, je možné zakoupit si lístek pro klasické krátkodobé parkování na náměstí, případně se domluvit se zaměstnavatel, zda by Vám nemohl např. zakoupit dlouhodobou parkovací kartu jako benefit.

    S přáním pěkného dne
    Kateřina Kotasová, tisková mluvčí města

  • Dobrý den, super že se uklízí chodníky a silnice od štěrku atd, nechápu ale proč se neuklidí ty hnusné cedule o neúdržbě chodníků v zimě, pominu- li to, že jen jejich umisťování je ostuda mezi městy v ČR, tak nerozumím tomu proč se všude válí trosky tohoto upozornění.....díky za odpověď, Hudec Milan 

    Vážený pane Hudče,
    děkujeme za Váš podnět týkající se úklidu chodníků a silnic, stejně jako upozornění na stav cedulí. 

    Cedule upozorňující na neudržované úseky chodníků v zimním období, které jsou ve městě umístěny v souladu s judikaturou, jsou postupně odstraňovány a z ulic tedy opět zmizí. 


    S přáním hezkého dne,  

    Kateřina Kotasová, tisková mluvčí města
     

  • Dobrý den,

    s úctou k Vám jako starostovi města, mi dovolte reakci na příspěvek na FB ohledně porušení nočního klidu s Vaším svolením.
    Vyzval jste, že se má využívat oficiálního informačního kanálu, a Vy jste pane starosto na tomto kanále proč nezveřejnil, že jste se s firmou dohodl atp...??? Požádal jste tímto prostřednictvím o pochopení?
    Mě by zajímalo jak vyřešíte, to že firma která v noci pracovala porušila to co jste jim dovolil a vzal na sebe to rozhodnutí, i když si osobně myslím, že i toto jste si neměl dovolit.
    Toto je příklad, jak se věci neřeší a nahrává to všem možným spekulacím a podezřením.
    Ptám se, pane starosto Vašimi slovy ten kdo Vím zavolá a řekne mám" průser", tomu vyhovíte?

    Každé jednání může mít různé úhly pohledu, ale argument, že jste byl na městské policii zjišťovat kdo učinil oznámení je přece úplně jedno, vždyť podstata je ten problém, že firma, které jste to dovolil rušila občany v noci a tím porušovala pravidla, nařízení, směrnice, zákon???
    To že někde štěká pes, někdo zaparkuje v protisměru, parkuje soukromým vozem na vyhrazeném parkování to se řeší a je to správně, ale toto jednání umocněné Vaším postojem a myslím si, že je možné to nazvat papalášským jednáním omezilo ne jednoho, ne dva, ale mnoho občanů kteří Vás jako starostu volili a kterým jste tedy nedal žádný dobrý příklad i když vůle mohla být nezištná o čemž již možná málokoho přesvědčíte.
    Děkuji za zpětnou vazbu

    Jiří Pavliš

    Vážený pane Pavliši,
    děkuji za Vaši reakci touto cestou.
     

    V prvé řadě chci na pravou míru uvést informaci, že jsem rozhodl, respektive nerozhodl o nějakém povolení. Pan Machala se na mne coby občana, který vlastní část bytu v blízkém bytovém domě, obrátil s prosbou, zda bych mohl informovat obyvatele tohoto domu o možném ruchu, který bude způsoben nezbytnými pracemi a může v jeden večer výjimečně zasahovat do hodin nočního klidu z důvodů technologického procesu tuhnutí betonu. Pokud se na mne někdo obrátí s prosbou, v případě, že mohu vyhovět, tak rád vyhovím. Dané občany jsem tedy, jako fyzická osoba, informoval a požádal o shovívavost. Rozhodně jsem ale nikomu nepovolil porušovat noční klid, to koneckonců ani není v mé kompetenci. Nebyl tedy ani důvod vydávat nějaké oficiální vyjádření z pozice starosty nebo městského úřadu.
    Na městskou policii přišla 18. března v 5:25 hodin telefonická stížnost na rušení nočního klidu z areálu firmy Machala, kterou strážníci prověřili, po příjezdu zaměstnance firmy poučili a domluvili se na tom, že s prací ihned přestanou a budou pokračovat až po 6. hodině ranní. Žádná další stížnost na rušení nočního klidu z areálu společnosti na MP od té doby nepřišla. Městská policie Svitavy se tedy nemá nadále čím zabývat. Pokud přišla stížnost na Policii ČR, je řešení situace v kompetenci Policie ČR.
    Po zmiňované diskuzi na Facebooku jsem nastalou situaci ještě konzultoval s hygienickou stanicí, která má za úkol hlídat nejen porušování hluku ale i prašnosti. Ta provedla kontrolu a o výsledcích budou jistě dotčené subjekty informovány.
    Závěrem jen mohu ještě jednou konstatovat, že není mým zájmem vstupovat do kompetencí jednotlivých orgánů veřejné správy.
     

    S přátelským pozdravem
    David Šimek, starosta města Svitavy
     

  • Dobrý den, mám jen návrh ke zveřejněnému plánu svozu plastů. Nestálo by za úvahu svážet plasty vždy každé první pondělí (úterý) v měsíci? Většinou to vychází stejně po 4 týdnech, výjimečně za pět. Jde jen o zvyk a nemusíte stanovovat každý rok jiná data svozů. Jen dodatek výborná služba, a prospěch pro přírodu, občana i město. Jan Janíček

    Dobrý den, pane Janíčku,

    děkujeme za podnět a také za vyjádření spokojenosti s touto službou. :)
    Termíny adresného svozu plastů jsou stanovovány ve spojitosti s termíny dalších svozů (SKO, plasty, papír…), které probíhají pravidelně, např. jednou za 14 dní apod. Z tohoto důvodu bohužel není možné nastavit Vámi navrhovaný způsob. I když se to zdá jako malý zásah, zkomplikovalo by to veškeré další svozy.

    Pěkný den
    Kateřina Kotasová, tisková mluvčí města