Úvod » O městě » Aktuálně » Novinky » Transformace České pošty

Transformace České pošty

28. 4. 2023

Ani městu Svitavy se nevyhne transformace pobočkové sítě České pošty, která od 1. července pokryje poštovní služby na území republiky 2 900 pobočkami (doposud jich má 3 200).

Hlavním důvodem redukce je dlouhotrvající pokles poptávky po poštovních službách, jenž za posledních 5 let činí více než 40 %, což je pro Českou poštu ekonomicky neudržitelné. Pro zajímavost, průměrný klient navštíví pobočku ČP 1x - 2x měsíčně a běžná transakce (jako je příjem či výdej zásilky nebo poukázky) trvá okolo 2 minut. 

Při redukování poboček vycházela Česká pošta ze tří kritérií:

  • legislativního
  • ekonomického
  • zákaznického

Při výběru Česká pošta zohlednila nejen provozní náklady dané pobočky, ale také zajištění zákaznického komfortu, důležitými faktory tedy byly také velikost provozovny, počet přepážek, bezbariérový přístup nebo možnost parkování.
Z výše uvedených důvodů rozhodlo vedení ČP o zachování pobočky v městské části Svitavy-Lány (v ulici Větrná). Zbylé dvě pobočky ve městě ukončí k 1. 7. 2023 svůj provoz.

Na včerejším jednání s Českou poštou na radnici došlo k potvrzení dalších garancí, které by měly zajistit komfortnější služby pro občany Svitav při využívání služeb ČP i po ukončení dvou poboček:

  1. ČP učiní potřebné kroky k rozšíření parkovacích míst u pošty v Lánech.
  2. Klientům by na poště v Lánech měly být od 1. července k dispozici 4 přepážky pro poštovní služby, 1 pro bankovní služby a zbylé 2 budou nadále vyhrazeny pro ČEZ. V provozu by tedy mělo být 7 přepážek, které by měly obsloužit klienty i v době "špičky". Pokud by kapacita nebyla dostatečná, což ČP na základě statistik neočekává, je možné vnitřní prostor rozšířit o další přepážku.
  3. ČP bude hledat další možnosti rozšíření Balíkovny a Balíkovna-BOXů, zvláště v okrajových částech města. Město Svitavy je připraveno nabídnout pozemky pro umístění boxů.

Společně s vedoucí svitavské pošty bude vedení města po 1. červenci pravidelně monitorovat, jak se situace vyvíjí.

 

Víte, že se můžete objednat na konkrétní čas?

Na poště v  Lánech již nyní můžete využívat službu „Objednávka na pobočku“, díky které si můžete dopředu rezervovat termín návštěvy pro vyřízení konkrétní služby. Na poště pak stačí v den vaší návštěvy (dostavit se je třeba v intervalu 5 minut před a 10 minut po vašem rezervovaném termínu) na displeji terminálu vyvolávacího systému stisknout tlačítko „Objednaní klienti“ (levý spodní roh obrazovky), zadat rezervační kód, potvrdit ho a automaticky se vám vytiskne pořadový lístek. Vyvoláni budete ihned po uvolnění první přepážky obsluhující požadovanou službu.

 

Kateřina Kotasová